linkedintwitter

Grootschalige aangetaste ecosystemen hebben tot wanhoop en een spiraal van verdiepende armoede geleid. Totdat individuen als John D. Liu inzagen dat het anders kon. Door het loslaten van oude, destructieve gewoontes, verandering van denken en doen. En door de kracht van samenwerking. Eigenlijk is de oplossing voor de hand liggend en op relatief eenvoudige wijze te bereiken.

Iemand met een beetje oog voor verbanden en inzicht in de menselijke natuur ziet de overeenkomsten in andere onderdelen van onze wereld. Ook onze economische, financiële en politieke (governance) ecosystemen zijn aangetast. Evenals de 'ecosystemen' van vele grote organisaties. Er is een weg terug, of eigenlijk: een weg vooruit. Door goed te kijken, als John D. Liu, en vervolgens de mensen, de medewerkers, de organisaties en de instituten te overtuigen dat het anders kan. Door het anders te doen. Bijgaande clip kan dienen als een (inspiratie) bron, die onze aangetaste systemen weer een duurzame toekomst geeft. Hope in a Changing Economy. Pass it on!

Gaat het om 'achievements', inspireren door het goede voorbeeld geven, klanten en medewerkers 'dienen' of gewoon om heel veel geld verdienen? Deze actie van een VP van Goldman Sachs is een nieuwe stap in een trend. Hij houdt top van zijn bank, en eigenlijk ons allemaal, een spiegel voor. Loslaten van het oude, op weg naar een inspirerende werkomgeving.

TODAY is my last day at Goldman Sachs. After almost 12 years at the firm — first as a summer intern while at Stanford, then in New York for 10 years, and now in London — I believe I have worked here long enough to understand the trajectory of its culture, its people and its identity. And I can honestly say that the environment now is as toxic and destructive as I have ever seen it.

Lees verder>>

Cultuur is één van de meest belangrijke duurzame succesfactoren voor een bedrijf. Dat is even wennen, voor de strategen onder ons.

Get on a Southwest flight to anywhere, buy shoes from Zappos.com, pants from Nordstrom, groceries from Whole Foods, anything from Costco, a Starbucks espresso, or a Double-Double from In N' Out, and you'll get a taste of these brands' vibrant cultures.

Culture is a balanced blend of human psychology, attitudes, actions, and beliefs that combined create either pleasure or pain, serious momentum or miserable stagnation.

Lees verder>>