De emailvrije manager: over inspirerend leiderschap
Online zijn is niet hetzelfde als beschikbaar zijn voor je mensen. Persoonlijk contact, ruimte voor eigen denken en inspireren. Dat is een vorm van duurzaam leiderschap dat leidt tot duurzame groei.
Inspirerende en nieuwe kijk op duurzaam leiderschap. De emailvrije manager. Als jij manager bent moet je niet bezig zijn met je email of laptop maar met je mensen. Wouter van Dieren (directeur IMSA, lid van de Club van Rome) bewijst dat het wél kan.
In economisch moeilijke tijden zijn er steeds meer kansen, ook 'onderaan de pyramide'. Tijd voor innovatieve producten en concepten. Inspiratie voor diverse sectoren.
MANAGEMENT gurus have rhapsodised about "the fortune at the bottom of the pyramid" in emerging markets ever since C.K. Prahalad popularised the idea in 2006. They have filled books with stories of cut-price Indian hospitals and Chinese firms that make $100 computers. But when it comes to the bottom of the pyramid in the rich world, the gurus lose interest.
Elke dag zijn er nieuwe inzichten inzake het omgaan met sociale media. Bijgaand een tussenstand met zeer praktische suggesties.
Elk bedrijf gaat door 4 fases
De belangrijkste conclusie uit ons onderzoek is dat elk bedrijf door 4 fases gaat (of zou moeten gaan) bij het integreren van sociale media in hun organisatie.
1.Opbouwen van kennis: tijdens deze stap wordt de interne kennis en overtuiging opgebouwd om op een strategische wijze om te gaan met social media. Daarnaast is het belangrijk om in deze fase de nodige infrastructuur op te bouwen. Deze infrastructuur omvat zowel enkele noodzakelijke interne afspraken als het aanmaken en beheren van de nodige accounts op relevante sociale media.